- Szczegóły
- Dobre praktyki
Memy od dłuższego czasu są istotnym elementem kultury cyfrowej. Wynika to z tego, że słowo wzmocnione obrazem od zawsze miało wielką siłę oddziaływania na odbiorcę. Tworzenie zabawnych obrazków z komentarzami to nie tylko sposób na utrwalanie poznanych treści, ale też możliwość dobrej zabawy i rozwijania kreatywności. Uczniowie klasy ósmej stworzyli kolekcję memów na podstawie poznanych lektur. Zajęcia przebiegały w ciekawy sposób, a uczniowie zamiast narzekać prześcigali się w pomysłach.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
Nowa metoda pracy z lekturą pojawiła się na lekcji języka polskiego w klasie siódmej. Po cyklu zajęć poświęconych utworowi „Dziady” cz. II Adama Mickiewicza, uczniowie zajęli się tworzeniem „lektury na wieszaku”. Siódmoklasiści pracowali metodą projektu. Sami organizowali pracę i decydowali, kto jest odpowiedzialny za poszczególne zadania. Spotykali się online i zbierali informacje o lekturze (np. o bohaterach, miejscach i czasie akcji, problematyce czy narracji).Informacje w ciekawej szacie graficznej umieścili na wieszaku, który stał się dzięki temu mobilnym kompendium wiedzy.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
NIemal każdy z nas zna historię o Lampo, dzielnym psie, który uratował życie małej Adele. Niedawno poznali ją również trzecioklasiści. Omówienie lektury Romana Pisarskiego przebiegało raczej standardowo, ale podsumowanie znajomości i wrażeń z przeczytanej lektury już nie. Uczniowie pracując metodą projektu przygotowali różne formy przypomnienia wydarzeń z książki. Opracowali lapbooki, gry planszowe, grę karcianą 'Piotruś', a nawet 'rosyjską ruletkę' i komiks. Prace bardzo różnorodne i wymagajace sporego wkładu pracy.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
„Lektura w pudełku” to kolejna innowacyjna metoda pracy z lekturą. Przekonali się o tym uczniowie klasy siódmej, którzy w ramach podsumowania lekcji związanej z książką pt.”Opowieść wigilijna” wykonali pudełka zwierające przedmioty kojarzące im się z przeczytanym tekstem. Każdy uczeń stworzył własny obraz lektury, który zapamiętał po przeczytaniu, omówił pudełko na forum klasy, a także uzasadnił swój dobór rekwizytów.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
8 września 2020r. klasie drugiej było wiele radości podczas sporządzania ,,Czarodziejskiego eliksiru” i robienia kolorowych kulek ,,baniek mydlanych'. Zabawa uczyła współpracy, dokonywania wyborów i sporządzania eliksiru według własnego pomysłu.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
Czas epidemii i 'zdalnego nauczania' to czas trudny dla nas wszystkich, dla uczniów, ich rodziców i oczywiście nauczycieli. Musieliśmy odłożyć na bok wiele planów, zmodyfikować formy realizacji niektórych zagadnień i tematów. Jednak wszyscy dają z siebie, to co mogą. Nauka trwa!! Jej formy przybierają różne kształty, a ocenianie postępów jest czasami możliwe tylko dzięki przekazom video. Najaktywniejsi w tym zakresie są najmłodsi uczniowie zainspirowani przez swoje wychowawczynie.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
Kamishibai to tradycyjna japońska sztuka opowiadania, która ma już wielowiekową tradycję. Podstawowym elementem jest drewniana skrzynka butai, mająca formę rozkładanego teatrzyku. Wewnątrz umieszczone są karty z ilustracjami. Każda karta to kolejny fragment opowieści. Osoba prowadząca przekłada kolejne ilustracje kontynuując jednocześnie narrację.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
Po omówieniu kolejnej lektury w klasie szóstej postanowiliśmy podsumować zdobyte wiadomości w zupełnie inny sposób niż zazwyczaj Obligowała do tego sama lektura - "Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi", która wybiega w przyszłość, zachwyca wynalazkami i nietuzinkowymi rozwiązaniami, ale także kreatywność i pomysłowość uczniów klasy VI.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
Z lekturą nie zawsze musi być nudno. Przekonali się o tym niedawno uczniowie klasy IV. Na jednej z lekcji języka polskiego przenieśli się do Akademii pana Kleksa.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
Nadszedł czas jesiennych zbiorów. 20 września uczniowie Oddziału Przedszkolnego poznawali różne smaki, utrwalali nazwy owoców i warzyw. Poznali również znaczenie owoców i warzyw w naszej diecie.
Podsumowaniem tych działań było samodzielne wykonanie kolorowych i pysznych szaszłyków.Było pysznie, zdrowo, owocowo...
- Szczegóły
- Dobre praktyki
Uczniowie klasy trzeciej gimnazjum przygotowali ciekawą lekcję języka polskiego, a przy okazji ujawnili swój talent aktorski. Wszystko za sprawą słynnej sceny balkonowej z utworu W. Szekspira pt. „Romeo i Julia” . Ponadczasowy tekst w ustach naszych uczniów brzmiał niezwykle ciekawie.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
22 marca dzieciaki z zerówki występowali dla swoich rodziców. Po powitaniu zaprezentowały piosenkę ,,Zagram dzieciom”, był występ grupy grającej na dzwonkach i trójkątach a także tańczącej i śpiewającej. Następnie niewielka grupa(ze względu na brak miejsca) zatańczyła do utworu ,,Och Zuzanno”.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
Uczniowie klasy VI na zajęciach języka polskiego przygotowali inscenizację fragmentu „Makbeta”. Sami odpowiadali za przydział ról i dodatkowych czynności.W poniedziałek, 11 marca, sala zmieniła się w żywy teatr.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
3.10.2018r. uczniowie klasy piątej wraz ze swoją wychowawczynią, Agnieszką Pietrzak wybrali się z wizytą do filii MGBP w Rybnie aby wziąć udział w lekcji "Jak korzystać ze słowników i encyklopedii”. Zajęcia te połączone były z warsztatami praktycznego wykorzystania encyklopedii i słowników.
Strona 3 z 4