- Szczegóły
- Dobre praktyki
25 marca odbyła się w klasie 3 lekcja chemii. Poprowadziła ją p.Justyna (z zawodu chemik) z Warszawy, ciocia Roberta Piecychny. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem obserwowali doświadczenia chemiczne. I tak jak matematyka, jest wszędzie wokół nas, tak też chemia. To była wspaniała lekcja, która oswaja z nowym przedmiotem.
Wychowawca M.Wołyniec
- Szczegóły
- Dobre praktyki
Uczniowie klas młodszych SP w Rybnie wzięli udział w zajęciach świetlicowych pod hasłem ,,Tulipany- zwiastuny wiosny”. Celem zajęć było dostarczenie dzieciom ogólnych postaw wiedzy o przyrodzie, kulturze oraz rozwijanie zdolności poznawczych. Spotkania te dały możliwość wytchnienia po nauce szkolnej, a jednocześnie rozbudziły twórczą inicjatywę do dalszego samokształcenia i rozwijania się.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
17 marzec był DNIEM IRLANDII w naszej klasie ... Irlandia - kraj zielony, kraj wrzosów i łąk....
To druga lekcja prowadzona przez rodzica a dokładniej mamę Emmy Kalisz. Rodzice uczennicy przez 16 lat mieszkali w Irlandii, więc opowieści pani Bogusi były bardzo emocjonalne, barwne i prawdziwe. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem oglądali film o św. Patryku, zdjęcia i smakowali irlandzkich ciasteczek. Zajęcia prowadzone przez chętnych rodziców są bardzo pozytywnie odbierane przez uczniów.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
W listopadzie uczniowie klasy czwartej na lekcjach techniki wykonali Panią i Pana Stop. Wykazali się przy tym wspaniałymi umiejętnościami. Wykorzystując drewniane łyżki, klamerki do bielizny i kartoniki wykonali figurki, które pokazują różne znaki drogowe. W ten sposób dzieci utrwaliły zdobytą wiedzę, a przy okazji świetnie spędziły czas.
Agnieszka Pietrzak
- Szczegóły
- Dobre praktyki
W dniu 27.10.2021 r. klasę VIII odwiedziła wizażystka pani Marta Szymańska. W ramach warsztatów z doradztwa zawodowego opowiadała z pasją o zawodzie, który wykonuje na co dzień. Szczegółowo omówiła, jak ta praca wygląda: wykształcenie, jakie należy posiadać; predyspozycje do wykonywania tego zawodu; czas pracy i miejsca, w których można ten zawód wykonywać oraz zarobki. Mówiła o zaletach i wadach w wykonywaniu profesjonalnych makijaży. Uczniowie, zwłaszcza damska część klasy, byli bardzo zaciekawieni prezentacją pani Marty. Kto wie, może któraś z dziewczyn zostanie w przyszłości makijażystką?
- Szczegóły
- Dobre praktyki
18 października przypada Światowy Dzień Owoców i Warzyw. O tym jak ważne jest zdrowe odżywianie nie trzeba nikomu tłumaczyć, zwłaszcza spożywanie warzyw i owoców, które stanowią filar piramidy zdrowego żywienia.
Z tej okazji, w minioną środę, uczniowie naszej szkoły zainaugurowali Dzień Zdrowej Żywności. Dzieci i pracownicy szkoły mogli skosztować jabłek, które zostały zakupione przez Radę Rodziców. Na tym jednak nie poprzestaniemy! Środę ogłaszamy dniem promocji zdrowego odżywania. W związku z tym, co tydzień, w środy, zamiast tradycyjnych przekąsek będziemy przynosić do szkoły owoce i warzywa.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
Projekt ,,Misja programowania" już dawno za nami. Często jednak wykorzystujemy zdobytą wiedzę i umiejętności programowania podczas zajęć.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
Nasi najmłodsi uczniowie podczas zajęć języka angielskiego poznają nazwy mieszkańców wiosennej łąki oraz elementów wiosennego krajobrazu. Wspólna zabawa polegająca na wcielaniu się w barwne motyle, biedronki, pajączki, ślimaczki czy pszczółki, pozwala na łatwiejsze zapamiętywanie nowych słówek.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
22 kwietnia to ważna data, wiedzą to wszyscy przyjaciele przyrody, do których mogą zaliczyć się uczniowie klasy 1. Z dumą i pewnością twierdzą, iż znają przyrodę, jej potrzeby oraz wiedzą, co szkodzi środowisku. Jednak najważniejsze, że są super eko-świadomi. Nie niszczą przyrody, a nawet upominają innych, aby tego nie robili. W czasie pracy zdalnej pierwszaki przygotowały ilustracje prezentujące zachowania człowieka, które są złe i szkodliwe dla środowiska naturalnego. Szczególną uwagę zwróciły w swoich pracach na śmieci wyrzucane do lasu czy rzeki, które oglądają podczas spacerów zamiast cieszyć się pięknem przyrody.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
Czas zdalnego nauczania to okres wytężonej pracy dla wszystkich. Mimo trudności nauka trwa. Każdy szuka nowych wyzwań i możliwości. Oto przykłady, jak pracują nasi drugoklasiści.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
Mowa ma wpływ na całokształt rozwoju dziecka, zwłaszcza na jego powodzenie w nauce szkolnej. Jest atutem w nawiązywaniu kontaktów społecznych, w precyzyjnym komunikowaniu swoich poglądów, myśli, potrzeb, stanowi narzędzie zdobywania informacji. Te dzieci, które źle mówią, zwykle źle odtwarzają wyrazy w piśmie, mają problemy z właściwą komunikacją językową, a wadliwa wymowa staje się często źródłem niechęci do mówienia, a tym samym brakiem okazji do ćwiczenia umiejętności ładnego wypowiadania się. Zatem niezbędne jest aby mowa dziecka była prawidłowo rozwinięta.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
Zaczyna się wiosna, zbliżają się Święta Wielkanocne – niestety kolejny raz spędzimy je tylko w gronie najbliższej rodziny, a czasem w izolacji. Tym bardziej warto zadbać w tym czasie o wprowadzenie nastroju świąt do naszych domów. Uczniowie klasy 1 Szkoły Podstawowej w Rybnie w Wielkim Tygodniu rozmawiali na temat Wielkanocy i wiążących się z nią tradycji. Zwieńczeniem tych rozważań i wymiany doświadczeń był klasowy konkurs plastyczny na KARTĘ WIELKANOCNĄ.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
Czas oczekiwania na Zmartwychwstałego Chrystusa wiąże się z postem i brakiem hucznych zabaw, to czas zadumy i spokoju. Tym bardziej napawa nas nadzieją i radością moment, gdy w Niedzielę Wielkanocną zasiądziemy do świątecznego śniadania. Wśród wielu smakołyków, żurku, mazurka, baby wielkanocnej czy wędlin, nie może zabraknąć symbolu życia i odrodzenia, czyli jajka. Lecz zanim trafi ono na nasz stół, zgodnie z tradycją, powinno zostać ozdobione. Pierwszaki kultywują tą tradycję.
- Szczegóły
- Dobre praktyki
Uczniowie z klasy 1 Szkoły Podstawowej im. H Sienkiewicza w Rybnie meldują wykonanie modułu II Innowacji pedagogicznej „Czytam z Klasą. Lekturki spod chmurki”. Kolejny moduł za nami. Oto owoce naszej wspólnej pracy.Jako zadanie pierwsze uczniowie uzupełnili strony w LEKTURNIKU związane z wybraną lekturą pt. "Zaczarowana zagroda" Czesława Centkiewicza. Następnie nasza sala zamieniła się w zimową krainę. Pierwszaki ozdobiły ściany sali oraz drzewo znajdujące się na korytarzu własnoręcznie wykonanymi z patyczków higienicznych śnieżynkami. Aby pochwalić się swoją wiedzą na szkolnym korytarzu powstała wystawa dotycząca bohaterów "Zaczarowanej zagrody"- pingwinów.
Strona 2 z 4